Monday, September 22, 2008

SUMBANGAN DUIT RAYA



Salam Ramadan dan selamat berpuasa pada semua muslimin dan muslimat
Pada hari ini saya nak menulis berkenaan sumbangan kewangan dari (YKN) atau pun Yayasan Kebajikan Negara yang akan di sampaikan oleh Yang Berhormat Dato' Ng Yen Yen menteri Pembangunan Wanita,Keluarga dan Masyarakat.
Hari ini 18hb.Sept.2008 bersamaan hari Khamis bertempat di Dewan Jubli Raub
Saya berserta dengan Petugas Petugas PDK yang lain sibuk menguruskan pelatih pelatih OKU dari Pusat PDK masing masing.Hari ini Dato' Ng Yen Yen akan menyampaikan sumbangan berbentuk wang dan sedikit kuih sebagai buah tangan untuk dibawa pulang sempena MAJLIS SUMBANGAN BANTUAN SEMPENA SAMBUTAN MAJLIS HARIRAYA AIDILFITRI 2008.Saya dimaklumkan terdapat seramai 250 orang yang akan menerima bantuan.mereka terdiri daripada orang orang tua,orang orang miskin dan orang kurang upaya.
Dari Pusat PDK Warisan saya telah membawa seramai 28 orang pelatih OKU untuk menerima sumbangan duit raya.Sehari sebelum pergi saya dah berpesan pada pelatih pelatih saya supaya memakai pakaian seragam PDK.bukan apa saya buat macam ini,supaya saya mudah mencari mereka kalau mereka tak berada pada tempat duduk mereka.Maklum, saja lah anak anak ini bukan macam kanak-kanak lain yang sempurna,faham mana baik mana buruk atau pun perkara yang boleh memudaratkan mereka.Alhamdulillah semuanya dengar dan mengikut arahan.
Lebih kurang pukul 7.45 pagi saya sampai diDewan Jubli,saya tengok orang dah ramai yang sampai,rasa bersalah pula kerana lewat…….. Saya terus cari pelatih-pelatih saya,mujur juga yang dah hadir ditemani oleh ibubapa.Masih ramai lagi yang tak datang.Yang dah ada saya bawa ke meja pendaftaran penerima wang sumbangan hariraya dan terus masuk Dewan menunggu ketibaan Datuk Ng Yen Yen.Seorang demi seorang pelatih saya datang.Alhamdullilah semuanya hadir kecuali seorang kerana sakit dan terpaksa menjalani pembedahan kecil.

Dari riak muka anak anak ini jelas tergambar kegembiraan kerana mereka akan mendapat duit raya. Saya bertanya pada mereka seronok ke? Cepat je mereka jawab..... seronok.... dapat duit nak beli baju raya....... Rasa terharu sangat tengok dia orang ni..... Walaupun cacat mereka masih perpuasa dan faham macam mana nak guna duit yang akan mereka terima.

Majlis bermula sebaik sahaja tetamu kehormat Dato' Dr.Ng Yen Yen sampai.Lebih kurang Jam 9.00 pagi,Menteri Pembanguna Wanita,Keluarga dan Masyarakat Datuk Dr.Ng Yen Yen sampai.Hadir sama dalam majlis ini Eksekutif Yayasan Kebajikan Negara Datuk Sayed A.Rahman bin Sayed Mohammad dan Pengarah Kebajikan Masyarakat Negeri Pahang Puan Shamsiah binti Husin.
Alhamdullilah syukur pada tuhan semuanya berjalan dengan baik........ Amin.

No comments: