Thursday, August 21, 2008

LAWATAN KE KUALA GANDAH

SALAM SEJAHTERA................
20HB,Ogos 2008 bersamaan hari rabu saya bersama dengan petugas petugas PDK Warisan telah membawa seramai 24 orang OKU dan juga pengiring seramai tigabelas orang.Kami semua memulakan perjalanan ke Kuala Gandah jam 8.30 pagi.Semasa dalam perjalanan anak anak OKU ni sibuk betul bertanya,jauh lagi ke cikgu..... Bas ni lambat sangatlah..... dan macam macam pertanyaan lagi.
Sampai keSimpang Kg.Bolok lebih kurang jam 10.00 pagi.Apabila saya umumkan pada anak anak ini yang kami semua hampir sampai,jelas kelihatan keseronokan dan kegembiraan yang tak terhingga.

Apabila bas berhenti dihadapan pejabat Pusat Pemuliharaan Gajah Kuala Gandah anak anak ini menjerit keseronokan.Mereka serentak menyatakan sampai dah... sampai dah....
Saya pun terus pergi mendaftar/lapor diri dikaunter.
Selepas melapor diri saya pun membawa mereka ke tempat memberi gajah makan.
Disana kami diberikan dua jenis label.Satu label berwarna kuning dan satu lagi label bewarna merah.Seramai lima belas orang pelatih sahaja yang berpeluang menunggang Gajah.yang lain lain tak dibenarkan kerana keadaan fizikal mereka.
Keseronokan menunggang gajah.............Setelah semua pelatih yang berpeluang menunggang gajah selesai menjalankan aktiviti ini kami meneruskan program lawatan kami ke DEERLAND.Ianya lebih merupakan sebuah mini zoo.

Disini saya siarkan gambar gambar di yang kami ambil di Deerland........


Memberi rusa makan


Bersama burung kasawari

Aksi siberuang



Aksi simonyet

Haiwan haiwan lain yang ada

No comments: