Thursday, August 7, 2008

CERAMAH KESEDARAN

Salam sejahtera buat semua yang membaca.Pada beberapa minggu yang lepas saya den beberapa orang kenalan telah merancang untuk mengadakan satu ceramah kesedaran pada masyarakat setempat dan ibubapa berkenaan tanggungjawab masyarakat dan ibubapa terhadap golongan orang kurang upaya,disini masih terdapat ramai lagi golongan kurang upaya yang diabaikan dan disembunyikan dari masyarakat sekeliling.Keluarga ini merasakan OKU ini beban atau sesuatu perkara yng memalukan kerana mempunyai ahli keluarga atau anak OKU ini.
Saya sendiri pun tak tahu nak mulakan dari mana program ini.Kertas cadangan dah ada. tapi perbelanjaan untuk mengadakan ceramah ini agak besar juga.Maklum ajelah dizaman serba moden dan canggih ini nak buat program kena ada style sikit paling tidak pun mesti ada buah tangan untuk dibawa balik.Makan dah minum mesti disediakan.Penceramah pun kalau yang biasa beri ceramah mesti bayaranya tinggi.Penceramah pun glamour juga kalu tak.alamatnya orang tak datang.
Entahlah.... pening juga dibuatnya.Kalaulah ada orang yang hulurkan sumbangan ringan sikit bebanan,kalau nak bagi barangan pun saya terima dengan penuh kesyukuran. sekurang kurangnya saya tahu ada orang yang sokong saya.

No comments: